|
Wszystko,wszędzie,zawsze. Forum o Transporcie Publicznym |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawidek96
VIP
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/8 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 22/11/2009 10:35 Temat postu: Spółdzielnia Pracy Kierowców i Pracowników Samochodowych 'Au |
|
|
Tu piszemy wszyskto o Autonaprawie Zamość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PKS Przemyśl
Moderator Główny
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13/12/2009 08:22 Temat postu: Tabor |
|
|
Tabor:
Autosan A0909L- 1 sztuka
Autosan A1010T- 1 sztuka
Autosan H10-10- 2 sztuki
Autosan H10-11- 2 sztuki
Autosan H9-21.41- 9 sztuk
Autosan H9-21- 27 sztuk
Jelcz PR110D Lux- 3 sztuki
Renault FR1- 1 sztuka
Renault S53R- 3 sztuki
Setra S215 HR- 2 sztuki
Volkswagen LT 45- 1 sztuka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dawidek96
VIP
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/8 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 15/02/2010 22:12 Temat postu: |
|
|
Historia firmy:
Po II wojnie światowej na terenie południowo-wschodniej Lubelszczyzny swoją działalność prowadziły 3 firmy zajmujące się przewozem osób. Były to Spółka Inwalidów A. Girguś i Spółka, Spółdzielnia Pracy Kierowców i Pracowników Samochodowych w Tomaszowie Lubelskim
oraz Spółka Komunikacyjna "Jaskółka" w Zamościu.
Na przełomie lat 40 i 50 XX wieku, gdy zaczęto na poważnie wprowadzać w życie gospodarcze
i społeczne zasady "socjalistycznego rozwoju", firmy te zaczęły pogrążać się w kryzysie. Wyjściem
z tej sytuacji okazał się pomysł połączenia tych firm i rozpoczęcie prowadzenia wspólnej działalności pod szyldem Spółdzielnia Pracy Kierowców i Pracowników Samochodowych "Autonaprawa"
w Zamościu. Stało się to faktem 10 czerwca 1950 roku.
Już wkrótce zaczęło to przynosić wymierne efekty. "Autonaprawa" zaczęła się dynamicznie rozwijać. Jej pracownicy mogli dzielić między sobą zyski nawet w postaci dywidendy w wysokości sześciokrotnych poborów miesięcznych, a mieszkańcy Zamojszczyzny mogli według punktualnie kursujących autobusów nastawiać zegarki. W kolejnych latach Spółdzielnia wciąż powiększała swój tabor o kolejne autobusy i systematycznie wymieniała stare na nowe. W 1957 roku rozpoczęto budowę własnej dużej bazy na obrzeżach Zamościa, która do dnia dzisiejszego jest wizytówką firmy.
Gdy w Polsce w latach 90 ubiegłego stulecia na nowo zaczęły funkcjonować zasady wolnego rynku, "Autonaprawa" potrafiła odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Wiele wydawałoby się potężnych zakładów pracy w Zamościu upadło, a ona wciąż trwa i się rozwija.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|