|
Wszystko,wszędzie,zawsze. Forum o Transporcie Publicznym |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PKS Przemyśl
Moderator Główny
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 11/11/2009 21:19 Temat postu: MZK Jarosław |
|
|
Tu piszemy wszystko na temat MZK Jarosław.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PKS Przemyśl
Moderator Główny
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/8 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 11/11/2009 21:22 Temat postu: |
|
|
Spis taboru:
Autosan H9-35.01- 2 sztuki
Autosan H9-35- 2 sztuki
Jelcz M11- 11 sztuk
Volkswagen T4 / Kutsenits City III- 1 sztuka
Mercedes O305- 5 sztuk
Mercedes O309D/41- 2 sztuki
Mercedes O405- 2 sztuki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dawidek96
VIP
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/8 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 17/02/2010 20:14 Temat postu: |
|
|
Historia Miejskiego Zakładu Komunikacji w Jarosławiu
Uchwałą Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w marcu 1972 roku powołano Miejską Komunikację Samochodową w Jarosławiu jako jeden z Zakładów Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej. Utworzenie Zakładu Komunikacji Miejskiej było konieczne ze względu na to, że miasto położone jest na dość rozległym terenie. Na jego obrzeżach powstawały nowe zakłady przemysłowe; dziewiarski "Jarlan",Huta Szkła Opakowaniowego, które wymagały dużej ilości rąk do pracy.
Lecz nie tylko rozwój zakładów przemysłowych, ale i ogólny wzrost liczby mieszkańców miasta, powstawanie nowych osiedli mieszkaniowych, było istotnym bodźcem do uruchomienia komunikacji miejskiej. W tej sytuacji należało stworzyć usługi przewozowe przez połączenie ośrodków podmiejskich z centrum miasta i zakładami przemysłowymi.
Uruchomienie połączeń komunikacyjnych z miejscowościami podmiejskimi oprócz przewozu siły roboczej do zakładów pracy przyczyniło się do przybliżenia zaplecza ogrodniczo-rolniczego do miasta i większej jego integracji z terenem. Zakłady przemysłowe oraz inne zakłady pracy, handel, administracja w chwili uruchomienia komunikacji zatrudniały 9500 pracowników, zaś do szkół różnego typu uczęszczało 2800 młodzieży.
Przy opracowywaniu sieci linii komunikacyjnych brano pod uwagę lokalizację zakładów pracy, szkół, osiedli oraz uwzględniono materiały opracowane przez zakłady pracy, dotyczące ilości zatrudnionych i miejsc ich zamieszkania.
Z uwagi na konieczność zaspokojenia najpilniejszych potrzeb przewozowych, biorąc również pod uwagę stan techniczny ulic i dróg w listopadzie 1972 r. przydzielono zakładowi pierwsze autobusy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|